A Suzuki SV 2016-os nagy visszatérését izgatottan várta a motoros közösség, sorra jelentek meg a motoros médiában a különböző bemutatókról szóló anyagok, majd később a tesztcikkek is. A Suzuki a modellel – ha kicsit megkésve is – a manapság igen divatossá vált „retrót” célozta meg, és milyen jól tette.

Kétségtelen, hogy nem nehéz az SV-nél sokkal izgalmasabb, műszaki tartalomban sokkal jobb, és designban is megnyerőbb motort találni. Úgy tartja a mondás, hogy a sikeres ember a hátrányából is előnyt kovácsol, és nincs ez másként a motorok esetében sem. A tahiföldi K-Speed emberei pedig úgy látták, hogy ha a Suzukit megszabadítják a „hátrányos” elemeitől, egy jó kiállású scramblert építhetnek belőle.

K-Speed

A K-Speed egy motoralkatrészek forgalmazásával foglalkozó cég Thaiföldön. Kínálatukban megtalálhatóak a nagy európai és japán motorgyártók bizonyos modelljeihez tartozó motorspecifikus custom alkatrészek, de univerzális custom kiegészítőket, motoros ruházatot és felszerelést is találni.

A motor egyik legkülönlegesebb eleme az első lámpát tartó keret. Jól kifejezi az ajánlott felhasználás módozatát: ez bizony nem csak a kávézók előtti pózolásra való, az elhagyatott ösvények, murvás- és erdei utak az igazi otthona. Ugyanakkor bizonyos fokú védelmet is nyújt a keret a lámpának, ha a rájder’ elszámítja magát az erdei ösvényen. Sőt, akár gallytörőnek is elmegy.

A hagyományos értelemben vett terepes jelleget tovább hangsúlyozzák a gyári felnikre szerelt Continental TKC 80 gumik. Nem ezzel fogják az Erzberg rodeót megnyerni, ugyanakkor ha valaki off-road kalandokra vágyik, nem az abroncson fog múlni.

A gyárihoz kísértetiesen hasonló segédváz (ami lehet, hogy igazából gyári is némi sarokcsiszolóval történő simogatás mellett) köré gyári vonalakat idéző idomot alkottak, a kerékhez közelebb eső részt viszont nem vitték túlzásba, egy meghajtott lemez funkcionál sárvédőként, amitől a hátsó rész robosztusabbá vált.

 

A nyereg hozza a stílusra jellemző kötelező formát: lapos kialakítás, vékony szivacs, hurkás díszítővarrás. Nem kell ezt túlcizellálni, terepen úgyis kiáll az ember a nyeregből.

 

A tank mattzöld-fekete fényezése középen végigfutó dekorral kissé military hangulatot kölcsönöz a motornak, amit a típusjelölés puritánságával sikerült még jobban fokozni. Akár az amerikai lőszerládák feliratai

 

Az egyetlen elem, amely esetében az egyediségre törekvés a visszájára sült el, a kipufogódob. A 2010-es években jellemzően a gyorsasági motorokon (pl. MotoGP) megjelent, 0,33 l-es üdítős dobozra hajazó kipufogó forma nem a legszerencsésebb választás. Egyrészt keveset látni scramblereken, másrészt jelen esetben sikerült a motor alá építeni, ahol bizony fokozottan ki van téve a sérülések veszélyeinek. Nem beszélve arról, hogy a hangorkán, ami ebből a dobból előtör, garantáltan nettó hallássérüléshez vezet hosszú távon.

 

Mindent összevetve a K-Speednél sikerült egy jó kiállású, igényes kialakítású motort összerakni, amely hozza a kötelező scrambler-es részleteket, kicsit military keményfiús is, és valamennyire a neo-retro vonalat is képviseli.

Konklúzió: Scrambler keményfiúknak!

 

Please follow and like us:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial