Sok motoros társamhoz hasonlóan, régebben én is sokat néztem az amerikai motorépítőket, de hamar rá kellett jönnöm, hogy ez hazugság. Olyan nincs, hogy a motor egy óra alatt elkészül, és a reklám után már készen áll a próbakörre. Amilyen hamar csak lehetett elkezdtem az építést, és most úgy állunk hogy azóta rendeztek egy országgyűlési képviselői választást, egy futball világbajnokságot, de a kész állapottól még nagyon messze állunk.

     Az előző részt azzal fejeztük be, hogy szorgalmasan folyt az alkatrész vadászat, minden napom azzal telt a munkahelyemen, hogy a kávé mellett böngésztem. Az egyik reggel találtam egy számomra érdekes hirdetést. Eladásra kínáltak egy fordított teleszkópos komplett első futóművet kerékkel, villahidakkal, féktárcsával, sárvédővel együtt. Ahogy jobban megnéztem, a hirdető szegedi volt, és az ár is teljesen rendben volt. Azonnal felhívtam a motorszerelőmet, hogy megkérdezzem tőle, a talált futómű kompatibilis e a motoromhoz. Beszélgettünk, motoromhoz megfelelő volt,a tulajt ismeri, és szerinte érdemes lenne megnéznem. Ezután a tulajjal is beszéltem, és még aznap munka után elmentem hozzá. Találkoztunk, elmeséltem a sztorimat és hogy egy törött motort építek újjá, erre azt mondta menjünk biztosra, vigyem haza próbáljam bele és csak akkor fizessem ki ha tényleg jó. Haza vittem, bele próbáltam, és tényleg jó. Mielőtt véglegesen a helyére raktuk volna, kicseréltük a gyári golyóscsapágyat, kúpgörgősre.

     Eddig azon őrlődtem ,hogy ez az egész anyagilag megéri e, de mivel a legfontosabb alkatrészt sikerült nagyon jó áron beszereznem ,egyrészt hidegen hagyott. Másrészt ha motort akarok építeni,a gatyám is rá fog menni, de ez kit érdekel, ha ebben lelem örömömet, …..különben sem kell senkinek elszámolnom.

 

 

     Valamilyen szintű megnyugvás után következhetett az apróbb alkatrészek beszerzése. Pár dolgot bontóból szereztem be, köztük a tankot is, mivel a régi nem volt gazdaságosan javítható. A gyárinál egy komolyabb féket is kapott, hat dugattyús Tokico nyergeket vettem. Kisebb dolgokat mint kuplung, fékkar, markolat, külföldi oldalról rendeltem. 

 

      Mivel a balesetem óta alig telt el pár hónap, még mindig mankóval közlekedtem és nem lettem volna képes egyedül szerelni, ezért segítséget kellett hozzá kérnem. Szerencsére, ezért a segítségért nem kellett messzire mennem, a szemben szomszédban lakik Józsi, aki anno két l-es golfból csinált magának egy működőt, ami a legendák szerint az egymillió km-t is megfutotta. Ebből kiindulva úgy gondoltam neki nem lehet probléma egy alkatrészt a helyére tenni. A délelőtt folyamán áthívtam, ránéztünk hogy mi lenne a feladat, ekkor ő mondta, hogy ilyet még soha nem csinált, de megpróbáljuk. Erre azt mondtam, hogy csak a helyére kell tenni, ebédre kész leszünk vele….

 

 

 

      Előkészültünk a művelethez, magamnak megfelelő pozícióba tettem a széket. A látszólag, egyszerűnek tűnő beavatkozás egyre csak bonyolódott. A tervek szerint,annyi lett volna, hogy a régi csapágy ellen-részeket eltávolítjuk, és helyére az új darabok kerülnek, majd az egészet összerakjuk. A régi darabokat kiütni a helyéről nem volt nagy feladat, szinte simán ment.

      Amikor az újakat akartuk a helyére tenni fél amatőrként, lehet hogy túlzott óvatossággal dolgoztunk, nagyon figyeltünk arra, hogy a darabok egyenesen, megfelelő pozícióba kerüljenek a helyükre. Többször inkább újrakezdtük, hogy a végeredmény biztosan jó legyen. Az sem sokat segített, hogy én hol ülve hol fél lábon egyensúlyozva próbálkoztam eredményes lenni, és a szokásos probléma is előjött, hogy hol van az a szerszám, ami az előbb a kezemben volt.… Valószínűleg a profi motorszerelés nem így néz ki. Az idő múlását onnan vettük észre, hogy körülbelül délután egy óra körül megjelent a garázs ajtóban Józsi párja, hogy kész az ebéd, mikor megy haza enni. Már a vége fele közeledtünk, mondtuk hogy ezt még befejezzük, mindjárt kész…. (még legalább egy órát játszottunk vele…)

     Végső mozdulatként felemeltük a motort amennyire kellett, hogy be tudjuk rakni a futóművet, beillesztettük, majd ráengedtük. “Látod Józsi mondtam, hogy hamar megleszünk vele!” Meghúztuk a csavarokat, majd kettőt hátraléptünk és csodáltuk a munkánk eredményét.

      November lévén, jó pár órát fagyoskodtunk a garázsban, és már tényleg szinte alig álltam a lábamon, de végre újra egyben volt és a kerekein állt. Ez volt az első lépés és egyben a legmeghatározóbb ahhoz, hogy ebből még valaha újra motor lesz….

 

 

Please follow and like us:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial