A Ducati Panigale küllemét a 2014-es milánói motorshow óta ismerhetjük. Az olaszoktól már szinte elvárás a lehengerlő formaterv, ami az évek során semmit sem veszített szépségéből. Nem kockázatmentes vállalkozás átfaragni egy ilyen motort úgy, hogy a végeredmény legalább annyira legyen megdöbbentő, mint előtte, amikor elhagyta a a gyár kapuit Bologna-ban.

 

A Thornton Hundred Motorcycle garázs csapata egy 2017-es Ducati Panigale 1299 külsejét gondolta újra. A Panigale 205 lóereje és 145 Nm-es nyomatéka már önmagában is brutálisan hangzik, ezt látványban tovább súlyosbítja Jody Millhouse a Thornton Hundred Motorcycle-től az idomok eltávolításával. A sok piros műanyagtól megszabadítva végre látszanak  az “L” hengerek, amik eddig el voltak dugva. 

A fejidomot egy 3D nyomtatott elem váltotta, amely magába foglalja a két nagy teljesítményű LED világítást. A fényszórók méretének köszönhetően elég nagy helyet hagynak a levegő beáramlásának az elrejtett légszűrőhöz. Régen az idomban helyet foglaló gyári kijelző ebben a formában sem mutat rosszul a kormányon, mint ahogy a kormányvégbe integrált irányjelzők sem.

Az építés során Jody teljesen elmozdult a Ducati, alapvetően sportmotor külsejétől, ám a tank alatt találunk egy idomot, amely nem csak aerodinamikai szempontból fontos, de esztétikai szerepe is van. A motor rendelkezik számos elektronikai segédberendezéssel, mint például traction control, kerekezés gátló, ezeknek a rendszereknek a panelje ez az elem alatt kapott helyett. Mivel ez egy veszettül erős gép, biztonság megtartása érdekében ezeket meg kellett őrizni. 
A Panigale gyári vörös színét váltotta ez a kevésbé hivalkodó fényezés, amely ismerős lehet többek szemének. A Ducati 2012 óta tagja Volkswagen cégcsoportnak, ezért sem véletlen, hogy a Thornton Hundred műhelye a Volkswagen “pure grey” színt használta fel. Ezzel, igazán kiemeli és hagyja érvényesülni a motor többi impozáns részét. 

Észrevehető, hogy a blokk mennyire tisztán jelenik meg, ennek az az oka, hogy az olajhűtő átkerült a másik oldalra, így jelentősen lecsökkent a csövek és kábelek mennyisége. Ezek után készült el az egyedi kipufogórendszer, melynek a prototípusát 3D nyomtatással készítették el, majd a legyártása 70 órát vett igénybe.
A far rész egy egyedi  fémipari mestermű, amit CAD-ben terveztek, majd CNC-vel kiviteleztek és két alkotóelemét, összehegesztés előtt tükörre polírozták. ami alatt felbukkan a hátsó henger leömlőének kanyarulata. Az abszolút minimalista far, amiben helyet kapott a világítás, azt megkoronázza a steppelt varrott ülés, melynek a minőségi kidolgozásában nem találunk hibát

Nem lenne teljesen egyedi építés, ha az erőforrást nem módosították volna. A kipufogóban a gázáramlásokkal és a teljesítmény újrahangolásával 220 lóerőre emelkedett a gyári érték.

 Az összkép leírhatatlan, nehezen lehet ezt bármilyen kategória keretei közé szorítani, ők maguk Cafe-Slash-Streetfighternek nevezik az eredményt.

Forrás: Instagram

Please follow and like us:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial